دوره تافل – TOEFL
دوره تافل
دوره تافل – TOEFL جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران :
هدف:
ارتقاي تواناييهاي فراگيران در زمينه تكنيكهاي شنيداري، گفتاري، نوشتاري، خواندن و مرور نكات گرامري به منظور شركت در آزمون TOEFL
شرایط پذیرش فراگیران:
اين دوره آموزشي براي افرادي با حداقل 18 سال سن برگزار ميشود. قبولي در آزمون ورودی تعيين سطح در دو مهارت گفتاری(Speaking) و نوشتاری (Writing)، شرط لازم براي گذراندن اين دوره است فراگيران محترم حداقل باید در سطح متوسطه(Intermediate)باشند تا بتوانند در این دوره شرکت نمایند. این دوره به دو صورت عادی و فشرده بر گزار می شود.
عنوان منبع آموزشی:
DELTA
LONGMAN
BARRON’S
دوره آمادگي آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language – TOEFL)
تافل چه نوع آزمونی است؟ آزمون تافل به عنوان يک معيار استاندارد بين المللي براي ارزيابي توانايي زبان انگليسي مورد استفاده قرار مي گيرد. در بسياري از دانشگاه هاي دنيا بويژه در دانشگاهها و مراکز آموزش عالي ايالات متحده و کانادا گذراندن آزمون تافل شرط لازم براي پذيرش دانشجويان خارجي مي باشد. درحال حاضر آزمون تافل به سه شکل اينترنتي، کامپيوتري و کتبي اجرا مي شود. تافل اينترنتي که از اواخر سال 2006 راه اندازي شده است و بتدريج می رود تا جاي دو شيوه ديگر اجراي آزمون تافل را بگيرد و امروزه صرفاً در جاهايي که امکان برگزاري تافل اينترنتي وجود ندارد از دو شيوه ديگر استفاده مي شود. تافل اينترنتي يک آزمون 4 ساعته است که مهارت هاي خواندن، نوشتن، شنيدار، و گفتار را مورد ارزيابي قرار مي دهد. در دو شيوه ديگر تافل مهارت صحبت کردن مورد سنجش قرار نمي گيرد و بجاي آن دستور زبان انگليسي مطرح است. لازم به ذکر است که در شيوه هاي تافل اينترنتي و کامپيوتري، لازم است داوطلبان علاوه بر مهارتهاي زباني مورد نظر، به مهارت تايپ کردن نيز مسلط باشند. براي موفقيت در آزمون تافل، داوطلبن بايستي دوره عمومي زبان انگليسي را گذرانده و سپس در دوره آمادگي اين آزمون شرکت نمايند. ساختار و زمانبندی سه شکل تافل به ترتیب زیر است: |
تافل کتبی | |||
بخش | تعداد سؤالات | زمان | شامل |
شنیداری | 50 | 35 دقیقه | مکالمات کوتاه، مکالمات بلند و صحبت طولانی در باره موضوعات مختلف |
گرامر | 40 | 25 دقیقه | سؤالات چهار گزینه ای دستوری |
خواندن | 50 | 55 دقیقه | متون خواندن به همراه سؤالات چهار گزینه ای |
نوشتار | یک مقاله | 30 دقیقه | نوشتن یک مقاله |
تافل کامپیوتری | |||
بخش | تعداد سؤالات | زمان | شامل |
شنیداری | 30 تا 50 | 40 تا 60 دقیقه | مکالمات کوتاه، مکالمات بلند، مکالمات روزمره، بحث علمی، سخنرانی علمی به همراه سؤالات چهار گزینه ای |
گرامر | 20 تا 25 | 15 تا 20 دقیقه | سؤالات چهار گزینه ای دستوری |
خواندن | 40 تا 60 | 70 تا 90 دقیقه | متون خواندن به همراه سؤالات چهار گزینه ای |
نوشتار | یک مقاله | 30 دقیقه | نوشتن یک مقاله |
تافل اینترنتی (IBT) | ||
بخش | زمان | شامل |
خواندن | 60 تا 90 دقیقه | سه الی چهار متن که هر کدام شامل 12 تا 14 سؤال می باشد. |
شنیدار | 60 تا 90 دقیقه | سه الی چهار سخنرانی یا بحث علمی که هر کدام شامل 6 سؤال می باشد و دو یا سه مکالمه که هر کدام شامل 5 سؤال می باشد. |
گفتار | 20 دقیقه | شش قسمت گفتاری که دو مورد آنها صرفاً شامل صحبت کردن بوده و چهار مورد دیگر به شکل تلفیقی با دیگر مهارتهای زبانی خواهد بود. |
نوشتار | 60 دقیقه | دو قسمت نوشتاری که یک مورد آنها صرفاً شامل نوشتن بوده و یک مورد دیگر به شکل تلفیقی با دیگر مهارتهای زبانی خواهد بود. |
هدف دوره
هدف دوره حاضر آشنا کردن فراگيران با سؤالات آزمون تافل آی بی تی و ارائه راهكارهايي جهت ارتقاي توانايي فراگيران در زمينه مهارتهاي گفتاری، شنيداری، نوشتاري، خواندن و درك مفاهيم، گسترش دایره واژگان و مرور ساختارهای دستوري زبان انگليسي است. |
سرفصل های دوره
این دوره شامل 120 ساعت آموزشی است که در يک ترم فشرده ده هفته اي و بر اساس سرفصل های ارائه شده در جدول زیر برگزار مي گردد: |
سرفصلها | مهارت |
– Learning about TOEFL iBT reading format – Skimming – Scanning – Identifying the main topic – Understanding details – Understanding the author’s main purpose – Making inferences – Recognizing the author’s attitude – Identifying pronoun referents – Understanding implied details – Guessing the meanings of words – Understanding text structure – Dealing with word formation -Identifying the passage type: cause/effect, compare/contrast, classification, description, problem/solution, narration -Summarizing the texts in the forms of charts, lists and outlines – Understanding transitions and connectors – Understanding restatements | Reading Comprehension |
– Learning about TOEFL iBT listening format – Learning pronunciation, including vowels, consonants, word stress, intonation patterns and pauses – Comprehending the main idea – Comprehending important details related to the main idea – Recognizing the speaker’s attitude and degree of certainty – Identifying feelings and personality traits – Inferring people’s professions through vocabulary – Recognizing the speaker’s function or purpose – Recognizing the organization of information presented – Understanding the relationships between ideas presented (for example: compare/contrast,cause/effect or steps in a process) – Making inferences and drawing conclusions – Making connections among pieces of information in a conversation or lecture – Synthesizing Information – Recognizing topic changes in lectures and conversations – Recognizing introductions and conclusions in lectures | Listening Comprehension |
– Learning about TOEFL iBT writing format – Reviewing the grammatical structures frequently used in TOEFL writing – Learning how to type quickly – Learning the mechanics of writing – Learning how to produce ideas for writing – Learning paragraph organization – Learning how to produce different kinds of paragraphs – Learning essay structure – Learning how to produce different kinds of essays | Writing |
– Learning about TOEFL iBT speaking format – Getting familiar with the equipment required for the speaking part – Reviewing the grammatical structures frequently used in TOEFL speaking – Learning how to produce ideas for speaking – Learning pronunciation, including vowels, consonants, word stress, intonation patterns and pauses – Getting familiar with a list of topics frequently used in the speaking part. The topics can be academic or nonacademic (sports, hobbies, travel, geography, student life, past experiences, future plans, etc.). – Learning to speak on the basis of pictorial clues – Learning to use language for giving opinions, describing problems, solving problems, and comparison and contrast – Learning to use idiomatic and informal speech naturally and appropriately by listening to native English speakers and trying to mimic their expressions. – Learning to speak after listening to a talk or conversation – Learning to speak after reading an article – Learning to summarize information – Learning to state an opinion about the ideas and information presented in the reading and listening material | Speaking |
توصیه های لازم برای داوطلبین آزمون تافل
|
زمان برگزاری کلاسها:
شنبه و چهارشنبه (دوره 60 ساعت) از ساعت 16:45 الی 20
پنج شنبه ( 60 ساعت) از ساعت 8:30 الی 12:30
زمان تعیین سطح:
همه روزه از 8 الی 18
مرکز انقلاب:
روبروي درب اصلي دانشگاه تهران- خ شهداي ژاندارمري ( بین خ 12 فروردین و فخر رازی ) پ75
تلفن تماس:
66479520-66479523
جهت کسب اطلاعات بیشتر با دپارتمان زبان ها ی خارجه تماس حاصل فرمایید.