رد کردن لینک ها

لطفا به ما امتیاز دهید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...

دوره تافل – TOEFL

دوره تافل

دوره تافل – TOEFL جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران : 

هدف:

ارتقاي توانايي‌هاي فراگيران در زمينه تكنيك‌هاي شنيداري، گفتاري، نوشتاري، خواندن و مرور نكات گرامري به منظور شركت در آزمون TOEFL

شرایط پذیرش فراگیران:

اين دوره آموزشي براي افرادي با حداقل 18 سال سن برگزار مي‌شود. قبولي در آزمون ورودی تعيين سطح در دو مهارت گفتاری(Speaking) و نوشتاری (Writing)، شرط لازم براي گذراندن اين دوره است فراگيران محترم حداقل باید در سطح متوسطه(Intermediate)باشند تا بتوانند در این دوره شرکت نمایند. این دوره به دو صورت عادی و فشرده بر گزار می شود.

عنوان منبع آموزشی:

DELTA

LONGMAN

BARRON’S

دوره آمادگي آزمون تافل (Test of English as a Foreign Language – TOEFL)

تافل چه نوع آزمونی است؟

آزمون تافل به عنوان يک معيار استاندارد بين ­المللي براي ارزيابي توانايي زبان انگليسي مورد استفاده قرار مي‏ گيرد. در بسياري از دانشگاه­ هاي دنيا بويژه در دانشگاه­ها و مراکز آموزش عالي ايالات متحده و کانادا گذراندن آزمون تافل شرط لازم براي پذيرش دانشجويان خارجي مي ­باشد.

درحال حاضر آزمون تافل به سه شکل اينترنتي، کامپيوتري و کتبي اجرا مي­ شود. تافل اينترنتي که از اواخر سال 2006 راه­ اندازي شده است و بتدريج می ­رود تا جاي دو شيوه ديگر اجراي آزمون تافل را بگيرد و امروزه صرفاً در جاهايي که امکان برگزاري تافل اينترنتي وجود ندارد از دو شيوه ديگر استفاده مي‏ شود. تافل اينترنتي يک آزمون  4 ساعته است که مهارت ­هاي خواندن، نوشتن، شنيدار، و گفتار را مورد ارزيابي قرار مي­ دهد. در دو شيوه ديگر تافل مهارت صحبت کردن مورد سنجش قرار نمي ­گيرد و بجاي آن دستور زبان انگليسي مطرح است. لازم به ذکر است که در شيوه ­هاي تافل اينترنتي و کامپيوتري، لازم است داوطلبان علاوه بر مهارت­هاي زباني مورد نظر، به مهارت تايپ کردن نيز مسلط باشند. براي موفقيت در آزمون تافل، داوطلبن بايستي دوره عمومي زبان انگليسي را گذرانده و سپس در دوره آمادگي اين آزمون شرکت نمايند.

ساختار و زمانبندی سه شکل تافل به ترتیب زیر است:

تافل کتبی

بخش

تعداد سؤالات

زمان

شامل

شنیداری

50

35 دقیقه

مکالمات کوتاه، مکالمات بلند و صحبت طولانی در باره موضوعات مختلف

گرامر

40

25 دقیقه

سؤالات چهار گزینه­ ای دستوری

خواندن

50

55 دقیقه

متون خواندن به همراه سؤالات چهار گزینه ­ای

نوشتار

یک مقاله

30 دقیقه

نوشتن یک مقاله

 

تافل کامپیوتری

بخش

تعداد سؤالات

زمان

شامل

شنیداری

30 تا 50

40 تا 60 دقیقه

مکالمات کوتاه، مکالمات بلند، مکالمات روزمره، بحث علمی، سخنرانی علمی به همراه سؤالات چهار گزینه ­ای

گرامر

20 تا 25

15 تا 20 دقیقه

سؤالات چهار گزینه ­ای دستوری

خواندن

40 تا 60

70 تا 90 دقیقه

متون خواندن به همراه سؤالات چهار گزینه ­ای

نوشتار

یک مقاله

30 دقیقه

نوشتن یک مقاله

 

تافل اینترنتی (IBT)

بخش

زمان

شامل

خواندن

60 تا 90 دقیقه

سه الی چهار متن که هر کدام شامل 12 تا 14 سؤال می ­باشد.

شنیدار

60 تا 90 دقیقه

سه الی چهار سخنرانی یا بحث علمی که هر کدام شامل 6 سؤال می­ باشد و دو یا سه مکالمه که هر کدام شامل 5 سؤال می­ باشد.

گفتار

20 دقیقه

شش قسمت گفتاری که دو مورد آنها صرفاً شامل صحبت کردن بوده و چهار مورد دیگر به شکل تلفیقی با دیگر مهارت­های زبانی خواهد بود.

نوشتار

60 دقیقه

دو قسمت نوشتاری که یک مورد آنها صرفاً شامل نوشتن بوده و یک مورد دیگر به شکل تلفیقی با دیگر مهارت­های زبانی خواهد بود.

 

هدف دوره

هدف دوره حاضر آشنا­ کردن فراگيران با سؤالات آزمون تافل آی­ بی­ تی و ارائه راه‌كارهايي جهت ارتقاي توانايي فراگيران در زمينه مهارت‌هاي گفتاری، شنيداری، نوشتاري، خواندن و درك مفاهيم، گسترش دایره واژگان و مرور ساختارهای دستوري زبان انگليسي است.

سرفصل های دوره 

این دوره شامل 120 ساعت آموزشی است که در يک ترم فشرده ده هفته ­اي و بر اساس سرفصل­ های ارائه شده در جدول زیر برگزار مي ‏گردد:

 

سرفصل‌ها

مهارت

– Learning about TOEFL iBT reading format

– Skimming

– Scanning

– Identifying the main topic

– Understanding details

– Understanding the author’s main purpose

– Making inferences

– Recognizing the author’s attitude

– Identifying pronoun referents

– Understanding implied details

– Guessing the meanings of words

– Understanding text structure

– Dealing with word formation

-Identifying the passage type: cause/effect, compare/contrast, classification, description, problem/solution, narration

-Summarizing the texts in the forms of charts, lists and outlines

– Understanding transitions and connectors

– Understanding restatements

Reading Comprehension

– Learning about TOEFL iBT listening format

– Learning pronunciation, including vowels, consonants, word stress, intonation patterns and pauses

– Comprehending the main idea

– Comprehending important details related to the main idea

– Recognizing the speaker’s attitude and degree of certainty

– Identifying feelings and personality traits

– Inferring people’s professions through vocabulary

– Recognizing the speaker’s function or purpose

– Recognizing the organization of information presented

– Understanding the relationships between ideas presented (for example: compare/contrast,cause/effect or steps in a process)

– Making inferences and drawing conclusions

– Making connections among pieces of information in a conversation or lecture

– Synthesizing Information

– Recognizing topic changes in lectures and conversations

– Recognizing introductions and conclusions in lectures

Listening Comprehension

– Learning about TOEFL iBT writing format

– Reviewing the grammatical structures frequently used in TOEFL writing

– Learning how to type quickly

– Learning the mechanics of writing

– Learning how to produce ideas for writing

– Learning paragraph organization

– Learning how to produce different kinds of paragraphs

– Learning essay structure

– Learning how to produce different kinds of essays

Writing

– Learning about TOEFL iBT speaking format

– Getting familiar with the equipment required for the speaking part

– Reviewing  the grammatical structures frequently used in TOEFL speaking

– Learning how to produce ideas for speaking

– Learning pronunciation, including vowels, consonants, word stress, intonation patterns and pauses

– Getting familiar with a list of topics frequently used in the speaking part. The topics can be academic or nonacademic (sports, hobbies, travel, geography, student life, past experiences, future plans, etc.).

– Learning to speak on the basis of pictorial clues

– Learning to use language for giving opinions, describing problems, solving problems, and comparison and contrast

– Learning to use idiomatic and informal speech naturally and appropriately by listening to native English speakers and trying to mimic their expressions.

– Learning to speak after listening to a talk or conversation

– Learning to speak after reading an article

– Learning to summarize information

– Learning to state an opinion about the ideas and information presented in the reading and listening material

Speaking

 

        توصیه­ های لازم برای داوطلبین آزمون تافل

 با انواع  سه گانه آزمون تافل آشنا شوید و بدانید که کدام یکی مورد نیاز شماست.

 با ساختار و زمانبندی آزمون مورد نظر خود آشنا شوید.

 تمرینات مربوط به بخش ­های مختلف آزمون تافل مورد نظر خود را با زمان بندی انجام دهید تا هنگام آزمون اصلی از این نظر دچار مشکل نشوید.

 بعد از انجام تمرینات لازم در ارتباط با آزمون تافل مورد نظر خود، سعی کنید چند نمونه از این نوع آزمون را در شرایط واقعی آن اجرا کرده و به سؤالات آن پاسخ دهید.

 سعی کنید فرایند خواندن، نوشتن و صحبت کردن و همین طور گوش کردن، نوشتن و صحیت کردن درباره موضوعات مختلف را تمرین کنید.

 سعی کنید با دستورالعمل­ های انواع سؤالات آزمون تافل مورد نظر خود آشنا شوید.

 سعی کنید از طرق مختلف مهارت­ های چهار گانه زبانی خود را تقویت کنید.

 برای موفقیت در آزمون تافل کامپیوتری و اینترنتی، لازم است مهارت استفاده از کامپیوتر را یاد بگیرید.

 در بخش خواندن، ابتدا عنوان را بخوانید، سپس سؤالات مربوطه را مرور کنید، در مرحله سوم متن را بسرعت بخوانید، و بالاخره در مرحله آخر به سراغ سؤالات رفته و سعی کنید آنها را جواب دهید و در صورت نیاز به قسمت ­های مورد نیاز متن رجوع کنید.

 

زمان برگزاری کلاسها:

شنبه و چهارشنبه (دوره 60 ساعت) از ساعت 16:45 الی 20

پنج شنبه ( 60 ساعت) از ساعت 8:30 الی 12:30

زمان تعیین سطح:

همه روزه از 8 الی 18

مرکز انقلاب:

روبروي درب اصلي دانشگاه تهران- خ شهداي ژاندارمري ( بین خ 12 فروردین و فخر رازی ) پ75

تلفن تماس:

66479520-66479523

جهت کسب اطلاعات بیشتر با دپارتمان  زبان ها ی خارجه تماس حاصل فرمایید.

بازگشت به بالای صفحه
X
بستن صفحه